Wrestling-Edge

Home » WWE News » First WWE Tough Enough Elimination Revealed, More Notes

- The first contestant eliminated on tonight’s WWE Tough Enough premiere was Ariane Andrew. She is a 23 year old behavior therapist from California and unlike Erik Watts and Michelle Deighton, had no wrestling experience.

Ariane had to give back her WWE Title belt after being eliminated, something that Austin presented each contestant with at the start of the show.

Weekly eliminations will see Trish Stratus, Bill DeMott and Booker T join Steve Austin in his office. All four of them evaluate the talents and Austin comes out to make the announcement on the “bottom three”. Austin brought the three contestants up who they thought were the least-progressed talents. This week it was Michelle Deighton, Erik Watts and Ariane Andrew. The “bottom three” contestants are sent back to the house to prepare for elimination.

Austin then brought the bottom three to the Tough Enough ring and talked to them about why they should stay and what got them to elimination. Austin was very candid with the contestants and held nothing back.

When Austin asked Ariane her favorite match, she said it was Alicia Fox vs. Melina. Austin was surprised at this. Ariane also couldn’t recall any other matches and said she’s new to wrestling. Austin took her WWE Title belt and said she’s not tough enough. He then addressed Watts and Deighton, telling them they have too much experience and potential and that they have work to do.

  • JOE

    This show is obviously scripted, because they eleminated a female for “not” knowing anything about wrestling. Yet there is a female who calms to have been wrestling for 11 yrs, but doesn’t know how to run the ropes!

  • The King of Kings 69

    i really enjoyed Tough Enough…it reminded me of the 1st tough enough back in 2001…infact i enjoyed it so much i watched all 3…the actual one & the other 2 encores back to back to back lol…im damn glad they kept the integrity of the original tough enough…the erik dude reminds me todays tough enough version of Maven only cuz of the sick family memember thats what i thought of it

  • The King of Kings 69

    i really enjoyed Tough Enough…it reminded me of the 1st tough…infact i enjoyed it so much i watched all 3…the actual one & the other 2 encores back to back to back lol…im damn glad they kept the integrity of the original tough enough…the erik dude reminds me todays tough enough version of Maven only cuz of the sick family memember thats what i thought of it

  • CC

    Whoever thinks that her answer about her favourite match wasnt reason enough to send her home is obviously missing the points that firstly she wasnt in the final three because of that so it wasnt the reason, it was just a factor, and the fact that it showed she was totally ignorant of the business.
    She also stated that wrestling was her NEW passion, suggesting that she is one of those people who just wants to be famous and doesnt give a shit about wrestling.

  • Devil_Rising

    @Rima…it’s comments like that that are precisely the reason why women’s wrestling is going downhill again.

  • SusyRko

    that was a Hell of a show!

  • http://www.youtube.com/jonjon535353 Jon-Jon

    You knew she wasn’t gonna win when she kept saying “Divalicious”. I’m so glad she got her ass sent home. She was awful!! The rest, besides Ms. USA, should be good. Ms. USA wore a damn pad on her butt.. C’mon man! Grow a pair (not literally of course) and be a man!! (once again not literally) YOu could tell “Divalicious” is simply a newcomer mark to the business. She think it’s all fun and games and thought she could get by on acting like a diva. No amtter who wins this thing, they’re gonna have to earn it. THat’s what I really like about this. I’m gonna make my picks right now. I’m taking the Afro Dude and the other guy that has long hair who was saying the other guys partying would be their downfall. I think Afro Dude will pcik his game up in the weeks to come and will realise he’s gotta work his ass off to get where he wants to be in this business. Also, none of these girls seem like they’re very good technique wise. I don’t see a girl making it to the finals unless they plan on having one guy and one girl in the finals. Hopefully, the truly best person wins.

  • In Grind We Crust

    I hope that dude who looks like Joel Grind wins LMAO. Reality shows are gay.

  • Seth

    Alicia Fox vs Melina was the PERFECT reason to send her “divaliscious” butt home.

  • Jason

    Rima is so gorgeous that alone should get her the win

  • Mike Oxafloppin

    I can’t believe that Miss Ghetto USA got upset at the remark about her only being there cuz she has a booty. So fucking true.

  • JIR

    Not a good reason maybe but an obvious lack of passion definitely.
    To survive in any type of business you need passion and love for it

  • blah

    When Austin asked Ariane her favorite match, she said it was Alicia Fox vs. Melina. Austin was surprised at this. Ariane also couldn’t recall any other matches.

    Thats no reason to cut her lol

Latest News

Newsletter

The Hottest WWE news, photos and videos delivered to your inbox in one convenient newsletter. Sign up now and give it a try!

loading